25. June 2017 - 09:07

Se indlæg
 Udskriv debat
Fotos: Pattaya/Jomtien 1950 - 1990
SummerLoving
Sikke en fantastisk tråd!

Jeg skal selv til Thailand for første gang om nogle uger og blev inspireret til at se alle de fine billeder her på forumet.

Jeg har bestilt min rejse hos Nyhavn Rejser de har nogle skønne rejser til Thailand [url]www.nyhavn.dk/thailand[/url].

Fotofreak
SummerLoving skrev:

Sikke en fantastisk tråd!

Jeg skal selv til Thailand for første gang om nogle uger og blev inspireret til at se alle de fine billeder her på forumet.

Jeg har bestilt min rejse hos xxxxxx xxxxx de har nogle skønne rejser til Thailand
www. xxxxxxxxxxxxxxx

Hej SommerLoving

Jeg ønsker dig hermed en rigtig god tur, men vil lige gøre dig opmærksom på, at det kun er tilladt at bringe Pattaya/Jomtien reklamer fra perioden 1950-1990, her i tråden Wink Smile

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 05/03-2013 15:55

Fotofreak
Fotofreak går stadigvæk efter verdensrekorden - Jeg har blot lidt problemer med at finde de ældre Pattaya fotos jeg har snuset op på www (jeg har lagret dem 'et eller andet sted', men hvor ?) - Giv mig lidt tid - Det er jo kun slapsvanse der giver op...

Jeg agter, at fortsætte med at oploade ældre Pattata fotos så længe interessen er der.

Jeg overvejer, at begynde at skrive mine kommentarer på engelsk - Det kan sgu ikke passe, at alle besøgende her i tråden er danskere.

Og det er da pisse ærgeligt hvis udlændinge der besøger tråden her, ikke fatter en dyt af hvad der bliver skrevet - Google translate er jo værdiløs.

Men hvad siger I til, at jeg begynder at skrive engelsk på et dansk forum ?

(Jeg er bestemt ikke ekspert udi det engelske sprog (langtfra), men jeg er dælme bedre end Google translate)

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 22/03-2013 01:32

Admin
Fotofreak skrev:

Hvad med en version af teksten både på dansk og engelsk ?
Eller hvad med vi opretter et forumpunkt til engelsk ting. Kunne det være en god idé ?

Thaidreamer
sgu lidt sjovt at se udviklingen på fotos...
godt gået at bringe dem....

Fotofreak
Admin skrev:

Fotofreak skrev:

Hvad med en version af teksten både på dansk og engelsk ?
Eller hvad med vi opretter et forumpunkt til engelsk ting. Kunne det være en god idé ?

@ Admin:

Jeg har nu tænkt lidt nøjere over, hvorledes jeg vil kommenterer mine indlæg her i tråden i fremtiden, og er kommet frem til at:

Jeg vil ikke skrive kommentarer hverken på dansk eller engelsk, men vil fortsætte med at skrive på mit modersmål - Jysk

Men der er altid plads til forbedringer, så jeg vil i fremtiden bestræbe mig på, at hvis jeg med meget stor sandsynlighed kan fortælle om, hvem fotografen er, så oplyser jeg det.

Æres den, som æres bør - Det har jeg desværre sjusket med i et par tilfælde.

M.v.h. Fotofreak

Fotofreak
Thaidreamer skrev:

sgu lidt sjovt at se udviklingen på fotos...
godt gået at bringe dem....

Hej Thaidreamer:

Tak for din interesse for tråden her.

Du skriver: "godt gået at bringe dem her"

Jeg er blot 'viderebringer' af fotos - Det er fotograferne der skal æres

Adskillige af 'Pattaya-fotograferne' fra midt i 60'erne og op til 73/74 er efter min mening helte, selvom det påstås at de tabte krigen.

Du og alle I andre på PP ønskes en rigtig god påske.

M.v.h. Fotofreak

Fotofreak
Her følger nogle fotos hvor man kan se det hedengangende ”Waggon Wheel Hotel

Klik på foto's for størrer billeder

#1 - 1973-74 - Et sjældent 70’er foto af Pattaya downtown set fra søsiden - Til venstre i billedet (den ’store’ hvide bygning) ses ”Wagon Wheel Hotel” – Umiddelbart til venstre for hotellet ses politiboxen, og ovenover imellem træerne kigger man op i Pattaya Tai.
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/73-74_zps0892f83b.jpg
Foto: Sgt. R. Bell - Crew Chief - Udorn RTAFB 1973-74

#2 - 1972 - "Waggon Wheel Hotel" set fra 'Walking street' siden - Det er hotelværten 'Captain Bill' der ses i forgrunden.
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/arne_captainbill_1_426_zps158dd1d6-1_zps3cd55f87.jpg
Foto: Arne Iversen

#3 - ca. 1975-78 - Krydset Beach Road/Pattaya Tai - 'Waggon Wheel Hotel' i midten af billedet.
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/post-29620-0-14700500-1338696260_zpse9889265.jpg
Fotograf: Ukendt

#4 - 1976 - Waggon Wheel Hotel til venstre i billedet
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/pattaya_1976_zps078c36b6-1_zps6e1bab7b.jpg
Fotofraf: Ukendt

#5 - 1978-79 - Her er et udsnit af et ældre Pattaya kort, hvor man kan se beliggenheden af de 'historiske' steder - F.eks. Dolf Riks, Waggon Wheel, Fantasy Club, Coral Reef Supper Club, Barbo's, Nang Nual og Bali Hai

i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/map_zpsbf6aa3ea-1_zps40b62702.png

Ovenstående kort findes i fuld størrelse i et 'hæfte' som besætningen på hangarskibet USS 'Kitty Hawk' fik udleveret inden landgang (Liberty) i Pattaya - USS 'Kitty Hawk' og følgeskibe besøgte Pattaya både 1978 og 1979.

Her er et link til skrivelsen som besætningerne fik udleveret (pdf fil):

http://www.virtua...322002.pdf

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 02/04-2013 04:54

Fotofreak
Hej til alle der kigger med i tråden her

Indenfor 24 timer starter jeg med at oploade ældre Pattaya fotos igen.

Jeg har haft lidt problemer med at komme igang igen, og det skyldes at jeg gerne vil hædre en fotograf, der efter min mening, har oploaded 4 fotos som jeg mener er af væsentlig betydning for at forstå hvorledes Pattaya var i 'gamle dage'

Kender 'i det' med, at man har så meget man gerne ville sige, men når man skal skrive det ned, så virker det uoverskueligt/håbløst, og man ender med at 'holde sin kæft'' ?

M.v.h. Fotofreak

Tilføjelse: 3 fotos af ovenfor nævnte fotograf er allerede bragt i tråden her, men han har, efter min mening, også taget et andet meget interessant foto.
Redigeret af Fotofreak d. 02/05-2013 07:05

Fotofreak
Undskyld at 24 timer er blevet til flere dage

Dette indlæg omhandler 4 fotos som en engelsk soldat tog i 1964-65. Han var udstationeret i Thailand, og knipsede billederne da han var på R&R i Pattaya sammen med hans soldaterkammerater.

Engelske soldater i Thailand 1964-65 ? - Ja, det engelske ’bidrag’ i vietnamkrigen, var bl.a. at bygge en landingsbane samt anlægge veje i Thailand.

De første englændere ankom Thailand december 1963 (fortroppen der skulle rekognoscere), og hovedstyrken fulgte efter i januar 1964.

Jeg er af den overbevisning, at nedenstående 4 fotos er taget i 1964-65 af Ken Jones, 59 field Sqn. Royal Engineers - (59 field Sqn. R.E. blev afløst i efteråret 1965 og returnerede til Singapore)

Om et foto er utydeligt eller knivskarpt spiller ingen rolle for mig - Det er motiverne jeg er interesseret i, og derfor synes jeg at Ken Jones’ fotos er vidunderlige. De oser simpelthen af historie.

Klik på fotos for størrer billeder

#1 - 1964-65 - Hvad interessant er der ved dette foto ? - Intet andet end, at det er en engelsk militærlastvogn (Bedfore RL model) der står parkeret ca. hvor Bali Hai pier ligger nu.

i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/zzz3_zps840e38f7.jpg

#2 - 1964-65 - En typisk thailandsk bungalow, og hvad er interessant ved den ? - Jo, mine damer & herrer, det interessante er, at lastbilen på foto #1 (Bedford'en) er fotograferet fra denne bungalow. Bungalow'en stod sgu ca. hvor Bali Hai Pier ligger den dag i dag.

i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/zzz1_zps0fed7fa2.jpg

#3 - 1964-65 - WoW - Jeg har i årevis ledt efter historiske fotos fra Pattaya - Dette foto er det eneste, jeg indtil dags dato, har kunne finde af Barbo's set fra søsiden (Barbo's var nok en af Pattaya's første barer/restauranter)
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/zzz4_zps1f0d8ec3.jpg

#4 - 1964-65 - Endnu et dødsygt foto af en ligegyldig badebro ? - Nej for satan da ! - Det er et foto af en af fiskernes gamle anløbsbroer i Pattaya - Vidunderligt foto - Jeg tror ikke fotografen var klar over, hvad han dokumenterede da han klikkede på kameraet, men faktum er, at han fangede Pattaya lige netop da turismen ødelagde idylen - Den gamle anløbsbro med garn/net til tørre , og en speedbåd med efterfølgende vandskiløber, der kommer fræsende forbi ....

i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/zzz2_zpsdb6d493b.jpg

3 af ovenstående fotos har jeg uploadet i tidligere indlæg, men da jeg fandt ud af hvem fotografen var, så syntes jeg at en gentagelse af dem er helt fortjent - Tak til Ken Jones

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 06/05-2013 19:40

Fotofreak
Pattaya 1969/70

Klik på foto for større billede

www.kapsite.info/web/1970/1970.vietnam.thailand.11.jpg

M.v.h. Fotofreak

Admin
Et superbillede. Utroligt som stedet har ændret sig på så forholdsvis få år.

Fotofreak
Fine foto's fra Peter Komada's album

Klik på fotos for størrer billeder

Beachroad 1964
www.83rdrrsou.org/Pictures/1963_Komada-Peter/Pataya/Box1_120008R.jpg

www.83rdrrsou.org/Pictures/1963_Komada-Peter/Pataya/Box1_120007R.jpg

www.83rdrrsou.org/Pictures/1963_Komada-Peter/Pataya/Box1_120011R.jpg

www.83rdrrsou.org/Pictures/1963_Komada-Peter/Pataya/Box2_010003R.jpg

Nedenstående foto har Peter Komado kaldt for 'Pattaya, Thailand 1964'.
Dette tror jeg ikke er korrekt - Jeg mener bestemt, at foto'et er taget ved Laem Thaen Bugten (Ban Saen), og at det er øen Koh Sichang man kan skimte ude i horisonten - Men det er et flot foto alligevel

www.83rdrrsou.org/Pictures/1963_Komada-Peter/Pataya/Box1_120010R.jpg

Kilde:
http://www.83rdrr...ataya.html

M.v.h. Fotofreak

Fotofreak
Angående foto i indlæg # 51:

Jeg formoder at fotografen hedder Alex, og var amerikansk soldat der var udstationeret på U-tapao basen 1969-70 - Han melde sig derefter frivilligt til tjeneste i Vietnam.

Læs om ham, og se alle hans foto's her:

http://kapsite.in....1970.html

M.v.h. Fotofreak

Kanosejleren

http://reallifeph...ity-video/

Spring til debat:
Pattaya Portalen idag
Der er 117 nyheder på Pattaya Portalen med 59 kommentare tilknyttet. Fotoalbumet er kommet op på hele 384 billeder. Forumet på Pattaya Portalen har 4046 indlæg fordelt over 560 tråde.

Nyeste medlem på Pattaya Portalen er sudsakhon. Der er kommet 0 nye medlemmer til i dag, 0 nye medlemmer i de sidste 7 dage og 2 nye medlemmer i de sidste 30 dage. Der er nu ialt 200 medlemmer på Pattaya Portalen.

Følgende 1 medlemmer har besøgt siden i dag:
Admin

Fødselsdage Der er ingen medlemmer som har fødselsdag i dag.

Log ind
Brugernavn

Kodeord

Klik her for at blive oprettet som bruger
Klik her hvis du har glemt din brugerkode
Besøgende
Pattaya Portalen ønsker
sudsakhon velkommen.

Brugere online:
Admin00:34:00
basse50 1 Uge
HOJ 1 Uge
BlueEyes 4 Uger
handy 5 Uger
shadow 8 Uger
ErikP 9 Uger
Bjarke8516 Uger
Amagerdreng20 Uger
Wardog21 Uger

Brugere online: 0
Gæster online: 1
Antal brugere: 200
Din ip: 54.224.86.148

Replikboks
Du skal være logget ind for at skrive en replik.

02/02-2017 19:37
Jeg har løst problemet ved at fjerne din email-adresse fra din udelukket profil, så du ikke igen modtager meldinger om evt. PB'er.

02/02-2017 19:36
Der er åbenbart en eller anden som har sendt en besked til profilen. Hvem og hvad der er sendt ved jeg ikke.

01/02-2017 15:45
Kære Admin. Jeg vil gerne have at vide hvordan det kan være jeg har modtaget privat besked fra bruger af Thailand Portalen når jeg nu engang er blevet smidt ud ?? Tak.

15/12-2016 09:05
SUK

07/02-2016 09:11
Er der nogen der ved hvornår svejseren har lukket sin spise restaurant , som lå i en sidegade til walkings stret

04/02-2016 20:05
Hele Pattaya beachroad/Jomthien
"stranden" er der beskidt vand, Jomthien er næsten værre..MEN tidligt om morgenen er vandet meget klart...(meget tidlig morgen)

30/01-2016 14:52
Er der nogen der ved hvor den bedste strand er i pattay vi bor på hollyday inn

31/12-2015 23:13
Godt nytår drenge Smile

31/12-2015 11:00
God tur :-)

26/12-2015 20:05
Nyd juledagene, og godt nytår til alle herinde Smile jeg daffer til Pattaya nu Smile

Nyheder
Thailand Portalen
eXTReMe Tracker